Finansai

 „Biovela Group“  šuolis aukštyn: praėjusiais metais augino ir pajamas, ir pelną

Didžiausia ir moderniausia mėsos perdirbimo įmonių grupė Baltijos šalyje – „Biovela Group“  – apibendrino praėjusių metų rezultatus. Konsoliduota apyvarta padidėjo 15,8 proc. ir siekė 171,9 mln. eurų (2020-aisiais – 148,5 mln.), o konsoliduotas grynasis pelnas, lyginant su 2020 metais,  reikšmingai išaugo: nuo 1,6 mln. eurų iki 2,7 mln. eurų. Vidutinis darbo užmokestis „Biovela Group“ įmonių grupėje augo 10,3 proc., gamybos darbuotojų – 12,3 proc.

„Biovela Group“ pardavimai Lietuvoje didėjo 10,7 proc.: nuo 28,8 iki 31,8 tūkst. tonų. Tuo tarpu įmonių grupės eksportas paaugo net 15,3 proc. ir pasiekė 35,5 tūkst. tonų. Augimą, anot įmonių grupės atstovų, lėmė laiku priimti sprendimai ir dėmesys klientų poreikiams.

Iššūkių netrūksta

Pasak „Biovela Group“ vadovo Audriaus Kantausko, pardavimų augimui įtakos turėjo suvaldyta COVID-19 pandemija, išaugęs gyventojų vartojimas, aktyvūs pardavimų skatinimo veiksmai ir gausus naujų produktų įvedimas į rinką.

Tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys rodo, kad klientai dažniau rinkosi bendrovės siūlomus marinuotus ir griliaus mėsos gaminius, užkandžius, virtus kumpius, šaltai rūkytus gaminius.

Tokiam pirkėjų pasirinkimui įtakos turėjo gamintojo dėmesys vartotojų lūkesčiams ir jų atliepimas: patogesni vartoti produktai, lengvas paruošimas, aukšta kokybė ir skoninių savybių išieškojimas.

Kaip pagrindinius rinkai tekusius iššūkius, A. Kantauskas įvardijo darbuotojų ir darbo jėgos bei žaliavų trūkumą, kaštų augimą, kuris kėlė ir produkcijos savikainą.

„Jau 2021-ųjų antrajame pusmetyje pradėjusios kilti pašarų kainos išaugino žaliavų, ypač superkamos jautienos ir paukštienos, kainas. Prasidėjus karui Ukrainoje, pašarų trūkumas turėjo įtakos dar didesniam kainų kilimui, todėl didžiuliais tempais ėmė brangti ir kiauliena, o jautienos ir paukštienos kaina pasiekė istorijoje nematytas aukštumas.

Dėl geopolitinės situacijos brangusi elektra, dujos, degalai sudarė ženklią dalį augančios savikainos, tuo tarpu dėl metalo ir plastiko ingredientų kainų kilimo brango ir pakuotės, konservų indeliai“, – komentavo A. Kantauskas.

Nepaisydama mėsos perdirbimo rinkai tekusių iššūkių, „Biovela Group“ neatsisakė plėtros planų ir per praėjusius metus į gamybos pajėgumų auginimą investavo 8,2 mln. EUR.

Pagalba kariaujančiai Ukrainai

2021 m. „Biovela Group“ į Ukrainą eksportavo 89 tūkst. kilogramų mėsos gaminių – tai yra 44 tūkst. kilogramų daugiau nei ankstesniais metais. Visgi optimistinius eksporto planus sugriovė Rusijos sukeltas karas Ukrainoje.

Įmonių grupė ėmėsi aktyviai padėti karo niokojamai šaliai: pristatė 20t mėsos konservų ir 10t mėsos gaminių paramos, skirtos kariams ir piliečiams. Taip pat suteikė ir darbo vietų: dar šių metų pradžioje 240 gamybos darbuotojų buvo atvykę iš užsienio (iš 10-ties šalių), pusė jų – 116 – ukrainiečiai.

„Nuo pirmosios karo dienos buvo priimtas sprendimas, kad „Biovela“ savo kaštais pasirūpins darbuotojų šeimos narių atgabenimu ir apgyvendinimu bei Ukrainos laisvės gynėjų aprūpinimu konservais, taip panaudojant mūsų gamybos pajėgumus. Esame vieninteliai Lietuvoje mėsos gamintojai, turintys pramoninę konservų gaminimo liniją, tad stipriai padidintas šių produktų gamybos intensyvumas. Neskaitant suteiktos paramos, į Ukrainą jau išvežtas beveik milijonas vienetų įmonės pagamintų mėsos konservų“, – teigė A. Kantauskas.

Investicijų neatsisako

Net ir susidūrus su mėsos perdirbimo rinką užklupusiais iššūkiais, kalbant apie tolesnes investicijas ir plėtrą, A. Kantauskas teigia, kad įmonės akiratyje – pajėgumų didinimas ir pardavimų auginimas tiek namų, tiek eksporto rinkose.

Per ateinančius kelerius metus įmonių grupė į pajėgumų plėtrą, gamybinį efektyvumą ir gamtą tausojančius sprendimus planuoja investuoti 27 mln. eurų.

„Biovela Group“ vis aktyviau prisideda prie aplinkos tausojimo. „Jau penkerius metus visa įmonių grupėse naudojama elektra yra žalioji, didelę jos dalį pasigaminame patys, nes sėkmingai užbaigėme saulės jėgainės ant grupės valdomos bendrovės „Biovela-Utenos mėsa“ gamybinių pastatų stogų projektą. Ši 3,4 MW saulės jėgainė yra didžiausia savam suvartojimui įrengta jėgainė Lietuvoje.

Taip pat ieškome naujų galimybių, kaip procesus padaryti dar efektyvesnius ir siekti tvarumo užtikrinimo skirtingose gamybos grandinės dalyse ir pakuočių sprendimuose “, – teigia A. Kantauskas.

Apie „Biovela Group“

„Biovela Group“ – didžiausia mėsos perdirbimo įmonių grupė Baltijos šalyse, kurioje dirba per 1500 darbuotojų. Įmonių grupė daugelį metų remia socialines, kultūrines iniciatyvas, renginius, miesto ir sporto šventes, Utenos krepšinio komandą. Šiemet „Biovela Group“ pasirašė ilgalaikę trejų metų sutartį ir tapo ir generaliniu Lietuvos krepšinio federacijos rėmėju.

Įmonių grupės valdoma UAB „Biovela-Utenos Mėsa“, yra sertifikuota ir oficiali „McDonald‘s” pasaulinė tiekėja. „Biovela Group“ bendradarbiauja su „Maisto banku“, kuriam atiduoda vartoti tinkamus maisto produktus ir taip prisideda prie kovos su maisto švaistymu.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB
 „Biovela Group“  šuolis aukštyn: praėjusiais metais augino ir pajamas, ir pelną

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)