Finansai

Iš Vilniaus į Uteną dirbti kasdien važinėjęs lietuvis: „Svarbiausi ištekliai – laikas ir energija“

2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti savo karjerą per artimiausius 5–erius metus. Visgi nemažai ekspertų kalba būtent apie 5–erių metų karjeros planą – darbuotojai raginami sukurti strategiją, kuri numatytų, ką savo karjeroje jie nori pasiekti per artimiausius kelerius metus. Šis laikotarpis esą yra tinkamiausias naujoms žinioms, kompetencijoms įgyti. 5–erių metų – maždaug tiek laiko prireikė ir dabartiniam „Švyturio–Utenos“ gamyklos logistikos vadovui Mantautui Domėnui, kad pakiltų karjeros laiptais. Vyras pripažįsta, kad tokį tikslą jis turėjo nuo pat karjeros pradžios ir aukštesnių pareigų siekė tikslingai.

„Bumerango“ darbuotojo šuolis į viršų

„Jei nepasinaudosi galimybe, ja pasinaudos kas nors kitas. O kada ateis kita galimybė – neaišku“, – savo požiūrį paaiškina Mantautas. Savo karjerą „Švyturio–Utenos“ gamykloje vyras pradėjo nuo transporto koordinatoriaus pareigų, vėliau tapo vyresniuoju transporto koordinatoriumi, tuomet buvo paskirtas į sandėlio pamainos vadovo poziciją, o dabar yra logistikos vadovas.

Tiesa, Mantautą galima įrašyti į „bumerango“ darbuotojų gretas – tai tokie darbuotojai, kurie išeina iš įmonės, tačiau į ją vėl sugrįžta dirbti po kurio laiko. Tokia praktika – ne naujiena visame pasaulyje. Pavyzdžiui, pernai „Harvard Business Review“ žurnalas pranešė, kad kelerių metų tyrimas parodė, jog 28 proc. nusamdytų žmonių iš tikrųjų yra sugrįžtantys darbuotojai, kurie paliko įmones per paskutinių 36 mėnesių laikotarpį.

Dar prieš įsibėgėjant M. Domėno karjerai, vyras buvo nusprendęs grįžti į savo senąjį darbą, tačiau ten neužtruko – „Švyturys–Utenos alus“ jį ir vėl prisiviliojo atgal. Nuo to laiko, jo karjera įgavo dar didesnį pagreitį, mat grįžęs į tą pačią, transporto koordinatoriaus, poziciją vyras gana greitai ėmė kilti laipteliais aukštyn. M. Domėnas pasakoja, kad visuomet tokį tikslą ir turėjo. „Kiekvienas vadovas nori žinoti, koks yra jo komandos lūkestis. Aš visada sakydavau, kad mano tikslas yra pakeisti savo vadovą. Turėjau ambicijų, o savo karjerą projektavau taip: pasisemiu žinių ir judu į priekį“, – pasakoja vyras.

Vakarietiškas požiūris į darbuotoją

Ištarti drąsių žodžių apie vadovo pakeitimą Mantautas nebijojo. Jis sako, kad viskas priklauso nuo santykių su kolegomis, o šioje įmonėje vyraujantį mikroklimatą dabartinis logistikos vadovas giria. „Čia yra vakarietiškas požiūris, darbuotojas – prioritetas. Tikrai galime pasigirti gerais santykiais ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl aš grįžau į šią organizaciją. Mano galva, mikroklimatas čia tikrai geras“, – atskleidžia Mantautas.

Ar tenka kažką paaukoti vardan geresnės pozicijos? Pasak Mantauto, dažniausiai, laiką ir energiją. „Jeigu nori siekti karjeros, bet kokiu atveju, turi papildomai mokytis, įsisavinti informaciją. Gali arba gerti kavą su kolegomis, bičiuliais, arba padirbėti prie kokio nors projekto. Svarbiausi ištekliai – laikas ir energija“, – atvirauja vyras.

Laiko veltui nešvaistė

Mantautas prisimena istoriją, kai atsilaisvinus sandėlio pamainos vadovo pozicijai Utenoje, dalyvavo atrankoje ir ją laimėjo. Maždaug metus laiko jam teko kiekvieną darbo dieną važiuoti iš Vilniaus į Uteną ir atgal. „Pradžioje buvo sudėtinga priprasti prie ilgos kelionės. Darbas buvo pamainomis. Vieną savaitę jis prasidėdavo 6 val. ryto, todėl iš Vilniaus išvažiuodavau prieš 5 val. ryto. Kitą savaitę darbe reikėdavo būti 13:30 val., bet pamaina baigdavosi 23 val. Namo grįždavau tik po vidurnakčio“, – pasakoja vyras. Tiesa, jis greitai rado būdą, kaip gauti naudos iš ilgų kelionių. „Atradau, kaip tą laiką geriau išnaudoti. Organizacija suteikė galimybę naudotis nuotoliniais audio mokymosi kursais. Taip ir leisdavau savo keliones“, – prisimena Mantautas.

Tai, beje, puikus įrodymas, kad šalia noro turėti sėkmingą karjerą, turi eiti ir pastangos. Mantautas pabrėžia, kad jį į priekį veda tobulėjimo siekis, noras sužinoti ir išmokti daugiau bei turėti didesnių atsakomybių, smalsumas bei ambicija labiau prisidėti prie įmonės sau keliamų tikslų.

Pranešimą paskelbė: Paula Zlatkutė, UAB „INK agency“

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)