Finansai

„Kilo Health“ žmogiškųjų išteklių vadovė: 3 priežastys, kodėl įmonės kultūrai svarbiau sveika nuovoka, o ne taisyklės

Žmogiškųjų išteklių specialistai dažnai stengiasi sukurti procesus ir parengti dokumentaciją kiekvienai įmonėje vykstančiai smulkmenai, tačiau ar visada to reikia? Išskirtinės įmonės kultūros kūrimas prasideda nuo supratimo, kad kiekvienas komandos narys turi individualių poreikių, todėl kiekviena taisyklė gali turėti išimčių. Žmogiškųjų išteklių vadovė dalijasi 3 priežastimis, kodėl sveika nuovoka (angl. common sense) kartais yra daug svarbiau nei nuolatinis taisyklių priminimas.

Darbo aplinka panaši į bendruomenę, o ne į šeimą  

Vis dažniau galima išgirsti darbovietę ir jos darbuotojus vadinant „šeima“. Startuolius kuriantys žmonės dažnai užmezga tvirtus ryšius, juos vienija bendra misija. „Kilo Health“ žmogiškųjų išteklių vadovė Ilona Bernotaitė teigia, kad darbas neturi tapti jūsų gyvenimo centru, ir siūlo į darbovietę žiūrėti kaip į bendruomenę, o ne į šeimą.

„Juk šeimos turi tradicijas, o bendruomenės – unikalią kultūrą. Antropologiškai kultūra yra būdas žmonių grupėms rasti vienijantį gyvenimo modelį per bendrus įsitikinimus ar visuomenės struktūras. Jei nemėgstate, kokiais įsitikinimais vadovaujasi aplink jus esantys žmonės, galite palikti tą bendruomenę. Įmonės turi turėti tik joms būdingą kultūrą, švęsti komandos pergales, turėti unikalią struktūrą ir veikti pagal rašytas ar nerašytas taisykles“, – teigia pašnekovė.

Ji pratęsia, kad teisinės taisyklės yra aprašytos darbo sutartyje. Paprastai šios taisyklės būna griežtos ir nelanksčios. Kita vertus, egzistuoja daug nerašytų, arba vadinamųjų sveikos nuovokos, taisyklių. Pavyzdžiui, jei jūsų įmonė teigia, kad atostogų laikas nėra ribojamas, tai nereiškia, kad galite pasiimti trijų mėnesių atostogas vos pradėję dirbti įmonėje. Kai leidžiama vadovautis sveika nuovoka, žmonės jaučia asmeninę atsakomybę už savo darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą.

Skambių šūkių ant sienų neužtenka

Vienoje bendruomenėje gyvenantys žmonės laikosi įstatymų, išsirenka lyderius, tačiau dažniausiai socialinės ir kultūrinės taisyklės būna nerašytos. Jos taikomos kartu vykdant bendrą veiklą. I. Bernotaitė akcentuoja, kad šios taisyklės pagrįstos principu „parodyk, o ne pasakyk“. Būdamas tokioje aplinkoje instinktyviai mokaisi gerbti aplinkinius, rūpintis kitais ir ginti vertybes. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos ir darbovietės kultūrai. 

„Nereikia kurti smulkmeniškų gairių, kurios apibrėžtų visas įmanomas situacijas. Jūsų, kaip personalo specialisto, darbas – sukurti darbuotojams erdvę ir pasitikėti, kad jie galės priimti teisingus sprendimus. Taigi nerašykite taisyklių ant sienų – verčiau kurkite žmones vienijančią aplinką. Apsvarstykite galimybę pertvarkyti dalį darbo erdvės taip, kad ji atrodytų kaip jauki virtuvė, kavinė arba net kino teatras ar sporto salė. Tai padės ryšiams ir kultūrai vystytis natūraliai“, – sako Kilo Health“ atstovė.

Specialistė priduria, kad biuro sienas tikrai galima pagyvinti įmonės misijos ar vizijos užrašais. Vis dėlto, kad šios taisyklės būtų taikomos praktikoje, personalo specialistas turi pasirūpinti, kad įmonės kolegos jomis vadovautųsi, o ne jas išmoktų.

Organizacinės struktūros dažnai neatspindi tikrovės

Net ir pati tvarkingiausia įmonės organizacinė struktūra niekada neparodo visos tiesos, kad ir kokia ji būtų – plokščioji, funkcinė ar matricinė. Už aiškiai apibrėžtų pareigų slypi sudėtingos sistemos. I. Bernotaitė teigia, kad norėdami sukurti kultūrą, kurioje darbuotojai jaučia asmeninę atsakomybę, turime matyti už pareigybių esančius žmones.

„Nė vienoje oficialioje organizacinėje struktūroje nebus išskirti tą pačią mokyklą lankę bendradarbiai, šunų mylėtojai, bėgikai, knygų mėgėjai, nors tai tikrai svarbu. Visi šie ryšiai sudaro tikrąją jūsų organizacijos struktūrą, tačiau akivaizdu, kad visoms šioms grupėms tų pačių taisyklių nepritaikysi. Kiekvienas jų turės savo tikslų, pageidavimų ir poreikių“, – sako Kilo Health“ atstovė.

Pašnekovė papildo, kad neįmanoma pasiūlyti vieno bendro ir visiems darbuotojams tinkančio naudų paketo. Nesistenkite atspėti, ko žmonės nori – paprašykite kolegų pasidalyti, ko jiems asmeniškai reikia, užtikrinkite sklandžią vidinę komunikaciją. Tai gali būti dovana vaikams, studijų baigimo šventė biure, o galbūt lanksčios darbo valandos ar darbas nuotoliu. Bendraudami tarp skirtingų hierarchijos lygių šalinsime nesusikalbėjimo riziką ir užtikrinsite sveiką įmonės kultūrą.

Apie „Kilo Health“

„Kilo Health“ kuria daugiau nei trisdešimt produktų, kurie padeda žmonėms palaikyti sveiką gyvenimo būdą ir leidžia užtikrinti gyvenimo kokybę, sergant lėtinėmis ligomis, pavyzdžiui, diabetu, hipertenzija, arba turint psichikos sveikatos problemų. 2022 m. „Kilo Health“ pateko į „Financial Times“ sparčiausiai augančių Europos įmonių TOP 1 000 ir „Deloitte Technology Fast 50“ sąrašus – abiejuose reitinguose užėmė antrą vietą, o portale „Meet Frank“ tapo populiariausiu 2021 m. darbdaviu.

 

Daugiau informacijos:

Rugilė Stroputė

„Kilo Health“ 

Mob. tel. +370 674 42 633

rugile.stropute@kilo.health

 

 

Pranešimą paskelbė: Rugilė Stroputė, UAB Kilo Grupė
„Kilo Health“ žmogiškųjų išteklių vadovė: 3 priežastys, kodėl įmonės kultūrai svarbiau sveika nuovoka, o ne taisyklės

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)