Finansai

„Lidl“ žengia dar vieną žingsnį socialinės atsakomybės link: prisijungė prie Lietuvos atsakingo verslo asociacijos

Lietuvos atsakingo verslo asociacija (LAVA), vienijanti socialinės atsakomybės principais savo veiklą grindžiančias įmones, pasipildė nauja nare – prie asociacijos prisijungė „Lidl Lietuva“. Tapdama asociacijos nare įmonė dar kartą įrodo, kad savo veiklą vykdo sąžiningai, skaidriai bei tvariai.

Narystė asociacijoje įpareigoja užtikrinti, kad „Lidl“ vykdoma veikla būtų etiška ir kuo įmanoma tvaresnė bei prisidėtų prie atsakingo verslo populiarinimo.

„Nuolat ieškome būdų tobulinti procesus ir veiklą siekiant, kad jie būtų kuo palankesni planetai, darbuotojams bei visuomenei. Tapus LAVA nare, galėsime ne tik dalintis savo patirtimi tvarumo srityje, bet ir turėsime galimybę mokytis bei semtis patirties iš kitų asociacijos narių. Tapimas LAVA dalimi – mums itin svarbus žingsnis, kadangi tokiu būdu ne tik įprasminsime savo tvarią ir socialiai atsakingą veiklą, bet ir galėsime ją toliau tobulinti“, – sako „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė Monika Urbelytė.

Remiantis LAVA nuostatomis, asociacijos narėmis gali tapti tos įmonės, kurios veikia besivadovaudamos sąžiningumo, skaidrumo, teisingumo, atsakingumo ir etikos principais. Taip pat siekia, kad socialine atsakomybe būtų paremta ne tik pačios įmonės veikla, bet ir jų partnerių ar tiekėjų.

„Lidl“ veiklą vykdo remdamasi tarptautine tvarumo strategija „Gerai planetai“, „Gerai žmonėms“ ir „Gerai tau“.

„Tvarumo strategijoje itin didelį dėmesį skiriame visiems svarbiems tvarumo klausimams – klimato kaitai, išteklių tausojimui, gyvūnijos išsaugojimui, visuomenės sveikatai, socialinėms problemoms bei, žinoma, siekiame užtikrinti vienodas ir sąžiningas sąlygas visiems darbuotojams. Nuolat rengiame ataskaitas, kuriose apžvelgiame, kokius žingsnius tvarumo kelyje jau padarėme bei nagrinėjame, kaip savo veiklą galėtume vykdyti dar tvariau“, – aiškina M. Urbelytė.

Nuo žaliosios energijos iki sveikatai palankesnių produktų

„Lidl“ nuolat įvairiomis priemonėmis stengiasi mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Pavyzdžiui, visuose „Lidl Lietuva“ priklausančiuose pastatuose yra naudojama žalioji energija, dalį jos įmonė pasigamina pati, naudodama ant dalies parduotuvių ir logistikos centro įrengtomis saulės elektrinėmis.

„Lidl“ taip pat siekia pirkėjams ne tik pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį, bet ir užtikrinti, kad asortimente esantys produktai būtų kuo tvaresni. Todėl „Lidl“ kelia itin aukštus reikalavimus savo tiekėjams.

„Pavyzdžiui, ūkininkų reikalaujame taikyti gerąją žemės ūkio praktiką ir tą įrodyti dalyvaujant „Global G.A.P.“ sertifikavimo programoje. Vykdant joje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje vietoje nekelia rizikos vandens prieinamumui, kokybei ir ieškoma būdų, kaip tokią riziką sumažinti“, – aiškina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Prekybos tinklo parduotuvių lentynose taip pat galima įsigyti privačių prekės ženklų produktų, kurie yra sertifikuoti ir pagaminti iš tvariau užaugintų žaliavų, tausojant vandenį bei užtikrinant lygias ir sąžiningas darbo sąlygas žmonėms, dirbantiems gamybos procese.

„Be to, siekdami prisidėti prie pozityvių pokyčių Lietuvos gyventojų mityboje, mažiname pridėtinio cukraus ir druskos kiekį mūsų privačių prekių ženklų maisto produktuose. Produktų sudėtis keičiame labai atsakingai, pasitelkdami akluosius ragavimus ir Kauno technologijos universiteto mokslininkus, nes norime, kad vartotojai nepajustų skonio skirtumo arba produktai taptų dar skanesniais, nepakistų jų tekstūra, kvapas ar kitos vartotojams svarbios savybės“, – sako M. Urbelytė.

Prisidėti skatina ir visuomenę

„Lidl“ taip pat prisideda prie visuomenės švietimo tvarumo tema bei skatina gyventojus įsitraukti į planetai ir žmonėms palankias iniciatyvas.

„Pavyzdžiui, jau antrus metus pirkėjus kviečiame prisijungti prie „Augalausio“, kurio metu visą sausio mėnesį kalbame apie augalinės mitybos naudą bei savo prekių asortimentą papildome dar daugiau veganiškų produktų nei įprastai. Tyrimai rodo, kad augalinė mityba yra net 75 proc. palankesnė planetai nei gyvūninės kilmės produktais paremta dieta“, – aiškina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Taip pat „Lidl“ kviečia visuomenę prisidėti prie vaikų dienos centrų rėmimo. „Lidl“ klientai Lietuvoje turi galimybę taromatuose paaukoti už gėrimo pakuočių užstatą atgautą sumą vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms, o „Lidl“ šią sumą padvigubina. Per 6 metus „Lidl“ kartu su pirkėjais paaukojo jau beveik pusę milijono – 491 tūkst. eurų.

Pirkėjai kviečiami kartu su „Lidl“ remti ir Baltijos pilkųjų ruonių išsaugojimą. „Lidl“ prekybos tinkle įsigyjant specialų daugkartinį „Duok ruoniukui penkis“ pirkinių maišelį, 0,05 euro yra skiriama Lietuvos jūrų muziejaus vykdomai Baltijos jūrų gyvūnų reabilitacijos veiklai. 

LAVA asociacija jau dešimtmetį vienija daugiau nei 45 Lietuvos įmones. LAVA bendradarbiauja su atsakingo verslo asociacijomis Estijoje „Atsakingo verslo forumas“ ir Latvijoje „CSR Latvia“.

Pranešimą paskelbė: Kamilė Augėnaitė, UAB „coagency”

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)