Finansai

Lietuvos elektroninių parduotuvių laukia 12 mln. Eur ES investicija

Inovacijų agentūra skelbia 12 mln. Eur vertės kvietimą „MVĮ skaitmeninimas“, kuriuo mažos, labai mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) visoje Lietuvoje galės finansuoti elektroninės prekybos sprendimų diegimą, o taip pat produktų ir paslaugų vizualizacijos kūrimą. Pernai Lietuvoje, Duomenų agentūros duomenimis, beveik pusė (46,2 proc.) vidutinių ir trečdalis (34,9 proc.) mažų įmonių vykdė elektroninę prekybą, todėl kvietimas yra aktualus reikšmingam skaičiui bendrovių.

„Lietuvos elektroninės prekybos rinka auga, vis daugiau įmonių diegia elektroninės prekybos sprendimus ir vis labiau tarpusavyje konkuruoja skaitmeninėje erdvėje. Konkurencingumo stiprinimas ir skaitmeninių sprendimų diegimas smulkiam ir vidutiniam verslui gali būti per brangus, o tai neretai tampa kliūtimi auginant verslą. Investuodamos į pažangesnius skaitmeninius sprendimus bendrovės galės geriau konkuruoti su elektroninės prekybos ir paslaugų rinkos lyderiais, o gyventojai turės platesnį patraukliai ir patogiai suteikiamų prekių ir paslaugų pasirinkimą elektroninėje erdvėje“, – sako Sigita Skrebė, Inovacijų agentūros Verslo produktyvumo skyriaus vadovė.

S. Skrebės teigimu, kad per trumpą laiką nuo kvietimo paskelbimo birželio pabaigoje Inovacijų agentūra sulaukė didelio susidomėjimo ir užklausų.

„Tai rodo, kad verslams naujoji priemonė išties aktuali ir jie nori kurti elektronines parduotuves bei savo produkcijos vaizdines konfigūracijas. Pastarosios – tai parduodamo produkto skaitmeniniai modeliai, kuriuose parduotuvės klientas gali pakeisti spalvą, dydį, medžiagą, pridėti detalių ar keisti kitus produkto parametrus. Geras vaizdinių konfigūracijų pavyzdys yra baldų gamintojos „Ikea“ įrankis, leidžiantis virtualiai susikomplektuoti savo baldus – pasinaudoję naujojo kvietimo galimybėmis Lietuvos verslai galės diegti panašius sprendimus. Be to, šis kvietimas išskirtinis tuo, kad juo pasinaudoti gali ir  Sostinės regione veikiantis verslas, kuomet 2021-2027 m. laikotarpiu net 80 proc. Inovacijų agentūros administruojamų lėšų bus skiriama išskirtinai Vidurio ir Vakarų Lietuvos regionams“, – sako S. Skrebė.

Inovacijų agentūra investuoja į Lietuvos el. prekybos skatinimą ne tik suteikdama finansines investicijas, bet ir stiprindama tarptautinės el. prekybos kompetencijas.

„Statistika rodo, kad kas antras Lietuvos gyventojas perka internetu, tuo tarpu JAV, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje – daugiau nei 80 proc. Įsivertinus šių šalių gyventojų skaičių, akivaizdu, kad norint rimtai augti reikia žengti į tarptautines rinkas. Visgi prieš tai reikia atsakingai padaryti namų darbus – atlikti rinkos tyrimą, išanalizuoti pasirinktos šalies vartojimo, ekonominius, technologinius, socialinius ir kultūrinius aspektus, įsivertinti ar naujoje rinkoje siūlomas produktas būtų paklausus, ar turi konkurencinį pranašumą. Svarstantiems plėsti užsienyje, į dalį klausimų gali padėti atsakyti mūsų ekspertai“, – teigia Giedrė Rožytė-Jokūbavičienė, Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus el. komercijos srities vadovė.

Ji papildo, kad prieš žengiant į užsienio rinką, elektroninę parduotuvę svarbu tinkamai adaptuoti.

„Tyrimai rodo, kad adaptuota užsienio rinkai el. parduotuvė konversiją pakelia apie 70 proc., tačiau tam nepakanka vien tekstus išversti į vietinę kalbą. Idealiu atveju pirkėjams turėtų kilti jausmas, kad pardavėjas – vietinis jo šalies verslas. Tam būtina tinkamai išversti prekių aprašymus, rodyti prekių kainas tos šalies, kurioje prekiaujama, nacionaline valiuta, o taip pat pasiūlyti įvairias prekių pristatymo galimybes bei populiarius mokėjimo būdus. Tai kas sėkmingai veikia vienoje šalyje, kitoje gali turėti visiškai kitokias vartojimo, prekių pristatymo ar apmokėjimo tradicijas“, – paaiškina G. Rožytė-Jokūbavičienė.

Projektų įgyvendinimo planus gali teikti visoje Lietuvoje veikiančios MVĮ. Sostinės regione veikiančioms bendrovėms skiriama iki 5 mln. Eur, o Vidurio ir vakarų Lietuvos regione – iki 7 mln. eurų.

Elektroninės prekybos sprendimams diegti skiriama iki 25 tūkst. Eur, o paslaugų ir produktų konfigūravimui bei vizualizacijai taip pat iki 25 tūkst. eurų. Bendrovės gali teikti  paraiškas abiem veiklom įgyvendinti, tokiu atveju skiriama iki 50 tūkst. eurų. Mažiausia galima vienam projektui skirti finansavimo lėšų suma – 10 tūkst. eurų.

Paraiškas priima Inovacijų agentūra iki š. m. spalio mėn. 2 d. Išsamias kvietimo sąlygas galima rasti Europos Sąjungos investicijoms skirtame tinklalapyje.

Š. m. liepos 27 d., 10 val. Inovacijų agentūra organizuoja nuotolinius mokymus skirtus šio kvietimo pareiškėjams. Registruotis galite čia.

Priemonė „MVĮ skaitmeninimas“ įgyvendinama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis.

Lietuvos ekonomikai stiprinti Ekonomikos ir inovacijų ministerija iki 2023 m. pabaigos paskelbs kvietimus, kurių bendra vertė sieks beveik 1 mlrd. eurų. Apie 365 mln. eurų numatyta verslui, inovacijoms ir investicijoms, 320 mln. eurų – valstybės ir verslo skaitmenizacijai, 268 mln. eurų – žalesnei ekonomikai.

Visi galiojantys ir artimiausi kvietimai su išsamiais aprašymais ir sąlygomis skelbiami Inovacijų agentūros tinklalapyje. Taip pat Inovacijų agentūra teikia nemokamas konsultacijas verslo pradžios, plėtros bei tinkamų finansavimo priemonių pasirinkimo klausimais.  

Pranešimą paskelbė: Jolita Mažeikiėnė, Inovacijų agentūra, Všį

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)